خبر های کوتاه نوسان

️ظریف:سخنرانی ترامپ در سازمان ملل، مانع از قبول پیشنهاد مذاکره ایران و آمریکا شد

NEWS

ظریف ، وزیر امورخارجه:
?تنها امکان شکل‌گیری مذاکره آمریکا با ایران، بازگشت به اجرای تعهدات برجامی است.
?اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند، گام چهارم ایران در راه خواهد بود. امکان بازگشت ایران از گام‌های برداشته شده وجود دارد.
?مبانی و متن طرح ۴ ماده‌ای فرانسه با یکدیگر متفاوت است.
?چرا روحانی در نیویورک با پیشنهادهای مطرح شده از سوی آمریکا موافقت نکرد؟
?دعوت به مذاکره آمریکا باید در عمل آن‌ها متبلور شود نه در پیام‌‎های مخفیانه.
همچنین سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت:
?درباره جزئیات مذاکرات صورت گرفته با مقامات فرانسوی و طرح مکرون، بنا بر گزارش وزیر خارجه، تاکید ما این بود که تعهد فروش نفت ایران و بازگشت پول نفت ایران دو شرط بازگشت جمهوری اسلامی به موضوعات برجام و اجرای تعهدات و توقف کاهش تعهدات باشد، همچنین فروش سالانه نفت جمهوری اسلامی ایران و کسب درآمد آن باید به طور طبیعی انجام شود، به طوری که قابل هزینه شدن باشد اما در جریان این گفتگو‌ها مکرون موفق به تضمین این طرح نشد و لذا سراغ طرح دیگری رفت.
?️ از سوی دیگر مقام معظم رهبری صریح و روشن راهبرد جمهوری اسلامی را اعلام و تبیین فرمودند و ما موظف بودیم در چارچوب این راهبرد گفتگوهای بعدی را انجام دهیم.
?مکرون در خلال این گفتگوها تلاش کرد که ملاقات در سطح سران ۵+١ و ایران را ترتیب دهد و نظرش این بود که اگر آمریکا از تحریم ها برگردد، آمادگی ملاقات با ترامپ وجود دارد که هیات ایرانی این موضوع را نپذیرفت.
?مکرون پشنهاد  دیگری مطرح کرد که در آن بحث بازگشت آمریکا به شرایط ٢٠١٧ فروش نفت ایران و همزمان با آن، بازگشت ایران به تعهدات برجامی و مسائل امنیت منطقه و آزادی کشتیرانی در خلیج فارس مطرح شده بود؛ در ادامه رئیس جمهور فرانسه  خواهان گفتگوی تلفنی ترامپ با روحانی شد که البته این خواسته رد شد، همچنین جلسه ۴+١هم تشکیل شد و ما در آن جلسه گفتیم روش اروپا اشتباه است؛ اروپا نباید منتظر اجازه آمریکا باشد بلکه باید مستقل به تعهدات خود عمل کند.

Send money to Iran

دیدگاهتان را بنویسید