خبر های کوتاه نوسان

چه عواملی باعث رشد قیمت دلار شدند؟ بیشتر فعالان باور داشتند دلیل این افزایش، رشد قیمت حواله درهم بود.

NEWS

دیروز در برخی کانال‌های معامله‌گران گفته می‌شد که قیمت حواله درهم به حدود سه هزار و ۱۷۵ تومان رسیده است که ۱۵ تومان بیشتر از نرخ دوشنبه بود. حواله درهم شاید اصلی ترین عاملی است که توسط معامله‌گران به‌صورت لحظه ای رصد می‌شود و هر انغییر آن در جهت‌گیری معاملاتی بازیگران فردوسی و سبزه‌میدان تاثیر دارد. تعدادی دیگری از فعالین، همچنان بالا رفتن سنتی تقاضا در فصل پاییز را دلیل افزایش می‌دانند و معتقدند این رشد آرام و ادامه دار خواهد بود.
از دیدگاه آنها، بالا رقتن تقاضای تجاری و در پیش بودن تسویه‌های تجاری انتهای سال میلادی، از دلایلی هستند که توفعات افزایشی را در بازار ایجاد نموده اند. در این بین رفتار بازارساز هم در روزهای اخیر قابل توجه بوده است. صرافی‌های منتخب بازارساز به آهستگی نرخ های خود را بالا برده و مانع از این شده اند که تقاضای کاذبی وارد بازار شود. دیروز بر تابلوی صرافی‌ ملی نرخ دلار ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان قید شد که ۵۰ تومان از نرخ بسته شده روز دوشنبه بالاتر بود. روز دوشنبه نیز دلار ۵۰ تومان رشد دیگر را در صرافی‌های بانکی شاهد بود.
هنگامی که نرخ دلار در بازار آزاد همراه با صرافی‌های بازارساز رشد می‌کند، خیلی از معامله‌گران باور دارند که وضعیت از کنترل بازارساز خارج نشده و منحنی افزایشی با کاهش نرخ دنبال خواهد شد. در این شرایط، تعدادی از از معامله‌گران معتقدند با رسیدن قیمت به کانال ۱۱ هزار و ۵۰۰ ، فروش‌های فنی بیشتر می شود. در حقیقت در بازار احساس می‌ شود که در این کانال نرخ در برابر افزایش بیشتر مقاومت کرده و بازارساز وارد بازار خواهد شد. البته همچنان این اعتقاد وجود دارد که سعود قیمت دلار در فصل پاییز ادامه دار خواهد بود؛ از نظر آنها سطح بعدی که نقطه ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومانی است. /تجارت نیوز

Send money to Iran

دیدگاهتان را بنویسید