خبر های کوتاه نوسان

️چرا دلار امروز از ۳۲۰۰۰ تومان عقب نشینی کرد؟

NEWS

?️دلار پس از معاملات رسمی دچار ریزش شد. اسکناس آمریکایی تا ساعت ۴ بعدازظهر نزدیک مرز ۳۲ هزار تومانی نوسان می‌کرد، ولی از این ساعت، سرعت افت قیمت دلار بیشتر شد و حدود ساعت ۶ بعدازظهر روی عدد ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت.
?️برخی فعالان، از ظهر یک شنبه خبر از تزریق حواله درهم می دادند؛ این در حالی بود که در هفته های اخیر کمتر چنین خبری در میان معامله گران بازار شنیده شده بود. درهم در طول روز یکشنبه نه تنها افزایشی را تجربه نکرد که به سمت زیر محدوده 8 هزار و 700 تومانی حرکت کرد. افت حواله درهم، سیگنال مهمی به معامله گران بازار داخلی بود که امکان افزایش دلار به صورت موقت از بین رفته است.
?️عده‌ای از فعالان هم باور داشتند، معامله گران زمانی که مشاهده کردند قیمت دلار به رشد روزهای قبل خود ادامه نمی دهد، تصمیم گرفتند که بخشی از ارزهای خریداری شده خود را در کانال 32 هزار تومانی به فروش برسانند. این عده به احتمال زیاد در نرخ های پایین تر در صورتی که عرضه بازارساز ادامه پیدا نکند، به دنبال خرید دوباره خواهند بود.
?️البته عده ای هم باور داشتند، افت قیمت دلار در وقت مرده بازار را نمی توان چندان جدی گرفت. از نگاه آن ها، ممکن است نوسان گیران در وقت های مرده بازار با انجام معاملات پشت خطی و فردایی سعی کرده باشند که جو کاهشی موقت را در بازار ایجاد کنند و جا ماندگی خود از خرید در قیمت های پایین تر را به این صورت سعی کنند که جبران کنند.
?️با این حال، هم چنان کاهشی ها بر این باور بودند که پس از صعود 40 روز اخیر، نوبت به اصلاح و افت قیمت دلار رسیده است.  
@navasanchannel

Send money to Iran