خبر های کوتاه نوسان

️بلومبرگ: ۱۰ نفتکش ایرانی حامل سوخت راهی ونزوئلا شد

NEWS

?️خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع مطلع گزارش داده که ۱۰ نفتکش ایرانی حامل محصولات نفتی راهی ونزوئلا شده‌اند.
ایران اوایل سال جاری خورشیدی یک محموله بنزین و مواد شیمیایی ۱.۵ میلیون بشکه‌ای تحویل ونزوئلا داده، اما دومین محموله سوخت ایرانی که کمی بیش از یک میلیون بشکه بود، توسط آمریکا توقیف شد. اما تهران می‌گوید که آن محموله را قبلا فروخته بوده و از این رو دیگر آن را متعلق به خود نمی‌داند.
?️ایران همچنین چند ماه پیش دو میلیون بشکه نفت فوق سبک (میعانات گازی) تحویل ونزوئلا داد.
?️بلومبرگ میزان محموله سوختی را که هم‌اکنون از ایران راهی ونزوئلا شده گزارش نداده، اما محموله ۱.۵ میلیون بشکه‌ای که اردیبهشت راهی ونزوئلا شد، بار پنج نفتکش شده بود و دومین محموله هم که توسط آمریکا توقیف شد، بر چهار نفتکش حمل شده بود.
?️یک منبع مطلع که نامی از وی برده نشده، به بلومبرگ گفته است نفتکش‌های ایرانی هنگام بازگشت از ونزوئلا، نفت این کشور را بار خواهند زد تا برای صادرات نفت خام ونزئلا به بازارهای جهانی کمک کنند.
?️قبلا نیز نفتکش حامل میعانات گازی ایران به ونزوئلا، هنگام بازگشت نفت فوق سنگین ونزوئلا را حمل می‌کرد. چین تنها مشتری رسمی نفت ایران و ونزوئلا است.
?️بلومبرگ می‌نویسد نتوانسته در رابطه با این موضوع با مقامات ایران و ونزوئلا تماس بگیرد.
?️همچنین یک منبع به بلومبرگ گفته است ایران در نظر دارد پالایشگاه گاردون ونزوئلا را تعمیر کند.
?️این منبع که نامی از وی برده نشده گفته است قبلا در سال ۲۰۱۸ متخصصان چینی برای تعمیر این پالایشگاه اظهار تمایل کردند، اما بعد از بررسی‌ها منصرف شدند.
?️این گزارش می‌گوید پالایشگاه‌های ونزوئلا تا دهه هفتاد میلادی که این کشور صنعت نفت را ملی اعلام کرد، توسط شرکت‌های اروپایی و آمریکایی ساخته شده بود و معلوم نیست در حالی که متخصصان چینی کار تعمیر این پالایشگاه‌ها را رها کردند، ایرانی‌ها چگونه موفق خواهند شد.
?️ایرانی‌ها قبلا در ابتدای سال جاری خورشیدی دو پالایشگاه ونزوئلا را تعمیر کردند، اما یکی از آنها بعد از مدت اندکی دوباره از کار افتاد و دیگری دچار آتش‌سوزی شد.
?️این گزارش می‌گوید ایران برای تعمیر اساسی پالایشگاه‌های ونزوئلا نیاز به تکنولوژی و قطعات ساخت شرکت‌های آمریکا دارد.
@navasanchannel

Send money to Iran