خبر های کوتاه نوسان

️همتی: ارز ۴۲۰۰ تومانی را از نظر تخصصی قبول ندارم/ ارز یارانه ای برای کمک به مردم بود ولی با اجرای نادرست، رانت ایجاد کرد

NEWS

رئیس کل بانک مرکزی:
?از نظر تخصصی ارز ۴۲۰۰ تومانی را قبول ندارم اما دولت در شرایطی که کشور دچار افزایش جدی نرخ ارز به دلیل تحریم‌های سنگین و بی‌سابقه‌ای شده بود، چاره‌ای جز تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی و داروی مردم نداشت.
?تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در یک مقاطعی بسیار خوب عمل کرد.
?معتقدم اگر همین ارزی که به خوبی اجرا و توزیع نشده را مجلس بخواهد، تغییر دهند حتما در قیمت کالاها تاثیر خواهد گذاشت و باید به نوعی حذف ارز یارانه‌ای جبران شود.
?بنابراین این موضوع یک تصمیم دو گانه است زیرا ارز ۴۲۰۰ تومانی از یک طرف کمک به مردم بوده و از سوی دیگر با اجرای نادرست رانت‌هایی را بوجود آورده است.
?امیدواریم با همفکری دولت و مجلس بتوانیم معضل پیش آمده در زمینه ارز یارانه‌ای را اصلاح کنیم و به سمتی برویم که ارز تک نرخی شود، من معتقد به ارز چند نرخی نیستم اما اکنون باید مراقب شک حاصل از حذف ارز یارانه‌ای در جامعه باشیم و با تدبیر اقدامات لازم را انجام دهیم تا اتفاقی نیفتد.
?ما از هند مطالبه‌ای نداریم، از کره جنوبی و عراق مطالبه داریم که در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم مطالبات خود را آزاد کنیم.
@navasanchannel

Send money to Iran