خبر های کوتاه نوسان

️مخاطرات اقدام سلبی و شتابزده بانک مرکزی

NEWS

?️انجمن صنفی بلاک چین در بیانیه‌ای اعلام کرد
?️بیش از 250 هزار میلیارد ریال سرمایه‌های رمزارزی موجود در ایران با خروج ارز از کشور به پلتفرم‌های خارجی منتقل شده و در ریسک تحریم‌ها نیز قرار خواهند گرفت.
?️کشور به دوران تحریم‌ها بازگشته و تنها روزنه موجود را هم با دست خود از بین خواهیم برد.
 ?️فعالیت کاربران، زیرزمینی شده یا به شبکه‌های اجتماعی منتقل خواهد شد و طبیعتا به دلیل عدم ساماندهی قابل نظارت و کنترل نبوده و شاهد رشد نمایی جرایم در این حوزه خواهیم بود.
 ?️از بین رفتن زیرساخت‌های موجود، سوخت سرمایه‌های مالی، انسانی و زمانی بوده و عقب افتادگی در این حوزه از تحولات جهانی هزینه‌های جبران ناپذیری را برای آینده ایران به همراه خواهد داشت.
?️از دست دادن بازار به پلتفرم‌های غیرایرانی و خارج از کنترل ما، اتفاقی است مشابه مسدود نمودن پیام‌رسان‌های ایرانی. اقدامی که زمینه حضور پررنگ رقبای خارجی را فراهم کرد، به طوری که حتی پس از فیلتر کردن پیام‌رسانهای خارجی و صرف ده‌ها هزارمیلیارد تومان سرمایه برای محصولات ایرانی در نهایت منجر به تغییر عادت کاربران نشده و مخاطبان بازهم در زمانی کوتاه به بستر‌های خارجی بازگشتند و نمونه‌های فرمایشی هرگز جانی نگرفتند.
?️مبالغ ریالی که به این حوزه وارد شده‌اند اکنون دارایی‌های دیجیتالی هستند که در ایران نگهداری شده و بسیار نقد شونده می‌باشند. این دارایی‌ها بازگشت پذیری بالایی به سایر بازارهای سرمایه ایران دارند، درصورتی که اگر به دلیل بسته شدن پلتفرم‌ها یا افزایش ریسک از ایران خارج شوند احتمال بازگشت و نقدشوندگی مجددشان کاهش جدی خواهد یافت.
@navasanchannel

Send money to Iran