خبر های کوتاه نوسان

️بلینکن: پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند به یک مانع غیر قابل حل تبدیل شود

NEWS

?️آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید جلوگیری از دسترسی ایران به توانایی سلاح هسته‌ای کماکان در جهت منافع ملی آمریکا است.
?️وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز در مورد مذاکرات برای احیای برجام گفته است “اختلافات جدی” با ایران در مورد برنامه هسته‌ای این کشور وجود دارد. او هشدار داده پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند به یک “مانع غیرقابل حل” تبدیل شود.
?️ بلینکن در مورد تاریخ احتمالی آمریکا برای خروج از مذاکرات برای احیای برجام گفته است نمی‌تواند تاریخی مشخص کند اما تاکید کرده این تاریخ “درحال نزدیک‌تر شدن” است.
?️ایران خواهان لغو تحریم‌هایی است که در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ وضع شده و آمریکا هم از ایران خواسته به تعهداتش در چارچوب برجام عمل کند.
?️او گفته است “اگر این وضعیت (پیشرفت در برنامه هسته‌ای) ادامه پیدا کند و اگر ایران به چرخش سانتریفیوژهای پیچیده‌تر در سطح بالاتر ادامه دهند به جایی می‌رسیم که بازگشت به پارامترهای اصلی توافق هسته‌ای به صورت عملی بسیار دشوار خواهد شد.”
?️ایران بر خلاف توافق برجام ذخایر اورانیوم غنی شده خود را افزایش داده، غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم را آغاز کرده و سطح بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی را کاهش داده است.
?️اخیرا رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داد اگر ایران و دیگر کشورها از جمله آمریکا در باره برنامه هسته‌ای ایران به توافق دست نیابند، جامعه جهانی با وضعیت کاملا جدیدی در مورد پیشرفت هسته ای ایران روبه رو می‌شود.
?️روز گذشته وزیران خارجه آمریکا و فرانسه هشدار دادند که اگر ایران انعطاف به خرج ندهد، احیای برجام با خطر مواجه خواهد شد.
@navasanchannel

Send money to Iran