خبر های کوتاه نوسان

کشور بازرگان ترسو نمی‌خواهد /بعداً به شما ارز می‌دهیم

NEWS

?محمد مختاریان، نایب رئیس انجمن واردکنندگان برنج نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اوایل آذر ماه سال ۹۸ ثبت‌سفارش برنج باز شد، با درخواست دولت برنج وارد کردیم اما با گذشت مدتی طولانی نتوانستند به ما ارز تخصیص بدهند. رئیس کمیته ارزی وقت وزارت صمت ما را فراخواند و در جلسه‌ای به ما گفت که «کشور بازرگان ترسو نمی‌خواهد، مردم به شما نیاز دارند، الان ارز نداریم به شما بدهیم اما اسامی‌تان را به بانک مرکزی می‌دهیم و تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی طول می‌کشد. انتظار داریم شما با توجه به اعتباری که در سیستم بین‌المللی دارید، اسناد را از تأمین کننده بگیرید و کالا را ترخیص و توزیع کنید؛ ما بعداً به شما ارز می‌دهیم.»
?با توجه به شرایط کشور، پذیرفتیم و این کار را همانگونه که وزارت صمت خواسته بود، انجام دادیم؛ اما بعد از توزیع برنج به دنبال مسئولین افتاده‌ایم تا ارز ما را بدهند.
?زمانی که ما را برای تخصیص ارز به بانک مرکزی معرفی کردند و زمانی که ما محموله‌هایمان را با مبنای دلار ۴۲۰۰ تومانی به نرخ مصوب وزارت صمت در بازار توزیع کردیم، ارز ۴۲۰۰ تومانی برنج برقرار بود اما از اردیبهشت ارز ۴۲۰۰ تومانی برنج حذف شد و به ما گفتند فقط ارز نیمایی می‌توانیم بدهیم.
?آن زمان ما را به بانک مرکزی معرفی کردند اما بعد از یک مدتی گفتند ارز دیگر نیمایی شده است. از آن زمان معطل مانده‌ایم.
@navasanchannel

Send money to Iran