کمال اطهاری، پژوهشگر اقتصاد توسعه:
?سیستمی که در آن زندگی میکنیم، سیستم سرمایه داری نیست، بلکه ما در واقع در سیستم نئوفئودالیسم رانتی زورگو انحصاری قرار داریم که تنها زیر بنای سرمایه دارانه دارد و مانع تولید و باز تولید شده و به جای آنکه رانت را به چرخه تولید درآورد آن را از کشور خارج میکند.
?برآوردها نشان میدهد که سالانه به طور متوسط ۵۰ میلیارد دلار به صورت رانت از کشور خارج میشود. دانشگاه تربیت مدرس روی این موضوع کار کرده و نشان داده که بین ۳۰ تا ۸۰ میلیارد دلار به صورت سالانه بسته به میزان درآمدهای نفتی، از ایران خروج سرمایه داریم
@navasanchannel
اطهاری: سالانه ۵۰ میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج میشود



